[Discussie] Functieoverzicht van phpBB “Ascraeus” 3.1

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB3? Dan zit je hier goed!

[Discussie] Functieoverzicht van phpBB “Ascraeus” 3.1

Berichtdoor Raimon » 21 Jul 2010 02:11

Dit is het discussie onderwerp , over de mededeling Functieoverzicht van phpBB “Ascraeus” 3.1
Hallo iedereen,

Het ontwikkelingsteam van phpBB heeft bekend gemaakt via een blog bericht welke functies er worden toegevoegd in phpBB 3.1.
Nadat iedereen een ticket kon aanmaken in de bugtracker van welke functie ze graag zouden zien in phpBB 3.1, was het aan het phpBB ontwikkelingsteam om een keuze te maken welke functies er in phpBB 3.1 zouden gaan komen. Het was een aardig lastige opgave maar ze hebben de overweging gemaakt welke functies belangrijk konden zijn en welke gemaakt konden worden in een afzienbare tijd. Alle functies die nu worden voorgesteld/geadviseerd zullen moeten wachten voor phpBB Arsia 3.2 om deel uit te maken van phpBB (er kunnen altijd nog kleine uitzonderingen worden gemaakt).

Zoals je kan zien in de lijst hieronder concentreren we ons op een aantal bestaande functies en zowel als het verbeteren van MOD-installaties als het schrijven ervan. Hieronder zie je de lijst van nieuwe functies en verbeteringen van bestaande functies voor 3.1:

Samengevoegd:

Patches die nog in ontwikkeling (of deels af) zijn:

Voorstellen:
Gebruikers-avatar
Raimon
Hoofdbeheerder
Hoofdbeheerder

Re: [Discussie] Functieoverzicht van phpBB “Ascraeus” 3.1

Berichtdoor joept » 24 Jul 2010 13:53

Eigenlijk, zie ik niet zoveel in al die nieuwe functies. De laatste functies die in (ik geloof) phpBB 3.0.6 er bij zijn gekomen, vond ik een prima toevoeging. Maar meer hoeft eigenlijk ook niet van mij.

De Team Pagina uitbreiden vind ik wel een goed idee. Maar dat is eigenlijk ook alles.

Joep
Gebruikers-avatar
joept
Donateur

Berichtdoor Rotsblok » 28 Jul 2010 23:26

Meeste dingen gaan ook over de code zelf.. Zal je weinig mee te maken krijgen als normale gebruiker.. Er zitten een paar tussen die erg handig zijn (zoals het linken van een forummededeling aan een forum)
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich
What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Rotsblok
Hoofdbeheerder
Hoofdbeheerder

Berichtdoor bennybernaer » 29 Jul 2010 20:00

Kan je dan vanaf 3.1.0 subsilver2 totaal niet meer gebruiken als ik het goed versta?
Of kan je die style nog gewoon update'n en word er hier dan nog ondersteuning voor gegeven?
Want ik vind persoonlijk subsilver2 een mooie en overzichtelijke style :oops:
bennybernaer

Berichtdoor Kevin » 29 Jul 2010 20:14

Je kan hem dan nog wel gebruiken maar dan moet je het meer zien als een externe stijl zoals er die zovele zijn.
Het updaten moet je dan handmatig doen, maar of ze ook de benodigde edits gaan bijleveren voor subsilver2 is ddus de vraag.

Met mods wordt het een ander verhaal, die worden dan wellicht alleen voor prosilver geleverd. Misschien bestaat een prosilver gebaseerde stijl die er uit ziet als subsilver2?
Groeten Kevin.
Gebruikers-avatar
Kevin
Moderator Team Lid
Moderator Team Lid

Berichtdoor bennybernaer » 29 Jul 2010 20:58

Geen idee eigenlijk!
Maar kunnen ze dan geen soort subsilver3 maken?
Want ik vind de prosilver stylen echt niet mooi :$
bennybernaer

Berichtdoor Kevin » 29 Jul 2010 22:01

Je hebt ook vierkante prosilver stijlen, voor de rest is het een kwestie van smaak.

Prosilver is hmtl strikt en subsilver2 niet en uit de tijd.

Ze kunnen vast wel een subsilver3 maken maar willen ze dit ook? Als ze dat zouden doen is het een gebaseerde prosilver stijl, en die bestaan er al genoeg gemaakt door derden heeft dus verder niets met phpBB te maken.
Groeten Kevin.
Gebruikers-avatar
Kevin
Moderator Team Lid
Moderator Team Lid

Terug naar 3.0.x phpBB discussie